Van medewerker tot mede-eigenaar bij Infi in Utrecht
Uniek moment in de geschiedenis van Infi in Utrecht… Infi medewerkers, de waarmakers zoals zij zelf zo mooi noemen, worden mede-eigenaar!
Lees hier meer
Infi is vanaf vorig jaar de samenwerking met SNPI aangegaan en SNPI heeft Infi geholpen bij het ontwerpen van de participatieregeling. De aftrap van de regeling vond eind 2018 plaatst en in 2019 zal ook een eerste inschrijving plaatsvinden en de medewerkers van Infi kunnen dan ook nog meer certificaten van aandelen bijkopen. SNPI helpt Infi bij alle stappen van start tot finish.
Jaarlijks gaat SNPI met tientallen bedrijven eenzelfde samenwerking aan, voor het maken van participatiekeuzes en ontwerpt SNPI samen met hen de participatieregelingen geheel op maat. Wij praten graag over samenwerken, aangezien elke regeling wordt vormgegeven op basis van ondernemingskeuzes en is niets goed of fout en wij tot bijna 2 jaar actief met de onderneming aan de slag gaat om alles in te richten.
De rol van SNPI is het omzetten van de keuzes in de bijbehorende stukken, de planning, projectmanagement, de Belastingdienst en het inrichten van de communicatie naar het personeel, inclusief de OR.
Het informeren van het personeel en de participatieregeling goed opstarten is heel belangrijk. Uit ervaring weten wij dat een goede start, het halve werk is en bijdraagt aan het succes van de regeling. Een goede start van de regeling vergroot uw participatiegraad (aantal deelnemers) aanzienlijk.
Voor dit hele traject van begeleiding en advies van start tot finish, meestal toch al snel 10 tot 18 maanden heeft SNPI een compleet pakket samengesteld met een vaste prijs (e.e.a. op basis van bedrijfsgrootte).
Overweegt u ook om een participatieplan in te voeren, neem dan eens contact op met SNPI en vraag een vrijblijvend oriëntatiegesprek aan op ons kantoor met één van onze adviseurs. U kunt met hen brainstormen over de mogelijkheden en de totale kosten van een traject van invoering. U kunt uiteraard ook eerst mijn boek Iedereen aandeelhouder lezen.